Wizyty studyjne Liderzy PAFW

Ostrzeżenie

Zamknięto możliwość wypełniania tego formularza.

Drodzy, Drogie,

Serdecznie zapraszamy Was do zorganizowania wizyty studyjnej!

Serdecznie zapraszamy absolwentki i absolwentów Programu Liderzy PAFW do zorganizowania wizyty studyjnej dla uczestniczek i uczestników XVIII edycji Programu. Zachęcamy do podzielenia się swoimi metodami działania w miejscowości/regionie i nawiązaniu relacji z aktualną edycją.  

Celem wizyty jest wymiana doświadczeń i wiedzy, nabycie nowych kompetencji oraz nawiązanie kontaktów pomiędzy absolwentkami i absolwentami Programu Liderzy PAFW a uczestniczkami i uczestnikami jego XVIII edycji. Wizyta powinna promować i ułatwiać korzystanie z zasobów sieci absolwenckiej i rozwiązań stosowanych w działalności liderskiej przez alumnów Programu. Do organizacji wizyt zapraszamy absolwentki i absolwentów wszystkich edycji Programu. Mogą oni zorganizować wizytę z innymi znanymi sobie organizacjami/osobami posiadającymi stosowane doświadczenia i kompetencje.    

Wizyta studyjna powinna mieć temat przewodni i pokazywać specyfikę miejsca, w którym się odbywa. Temat powinien być bezpośrednio związany z problemami, którymi zajmuje się organizacja zapraszająca, czymś, co jest jej specjalnością, domeną, z czym organizacja skutecznie sobie poradziła lub radzi. Opisana wizyta nie może być jednak wycieczką turystyczną z bogatym programem zabaw w ramach prezentacji danego regionu. 

Wizyta powinna trwać od dwóch do trzech dni. By wizyta mogła zostać zorganizowana powinno zgłosić się do niej od 3 do 8 osób, w tym przynajmniej 4 osoby z XVIII edycji Programu Liderzy PAFW. Z pozostałych miejsc (jeżeli pozostaną jakieś wolne) mogą skorzystać zainteresowani alumni Programu Liderzy PAFW.   

Oferty na organizację wizyty powinny być złożone z ramienia podmiotów, w których absolwenci działają na co dzień. Może to być organizacja pozarządowa, szkoła, dom kultury, inna instytucja niedziałająca dla zysku i posiadająca osobowość prawną. Wizyty mogą być organizowane w partnerstwach (co również daje dodatkowe punkty) np. przez 2-3 absolwentów, którzy działają w miejscach położonych w niedalekiej odległości od siebie (taka sytuacja nie ma wpływu na wysokość dotacji).  

Poniżej macie informację dotyczącą wykorzystania dotacji. 

Środki możecie przeznaczyć na:

• zaproszenie gościa/eksperta (np. wykład, poprowadzenie zajęć), 

• dojazd dla gościa, 

• wyżywienie i zakwaterowanie uczestników wizyty (zgodnie z oficjalnymi wytycznymi bezpieczeństwa epidemicznego) 

• wynajem sali, 

• transport uczestników podczas trwania wizyty, 

• materiały edukacyjne i wypożyczenie sprzętu, 

• księgowe, administracyjne oraz inne koszty realizacji działań – ściśle związane z projektem - w sumie max. 15% dotacji,

• zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom wizyty, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi pandemii COVID19.

Ważne!

Dofinansowaniu nie będą podlegały zwroty kosztów dojazdu uczestników. W ramach dotacji nie będą uznawane koszty zakupu sprzętu i wyposażenia (np. komputera, aparatu fotograficznego, kamery). Koszty mające znamiona wypoczynku, turystyki, rekreacji (np. bilety do muzeum, wynajem przewodnika, itp.) nie powinny przekroczyć 10% wnioskowanej kwoty dotacji.

Powodzenia!

COPYRIGHT ALL RIGHTS RESERVED © 2019

Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz   pomocowy   dla   organizacji   pozarządowych   oraz   inicjatyw   obywatelskich   2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.